mandag den 5. september 2011

Væksthuset - Claus Dalby #2









Noget af det som jeg kunne ønske mig allerme,st fra Claus Dalbys have var det smukke væksthus... Tænk sig at have sit eget lille sted med plads til planter og blomster...
Claus fortalte om det engelske ord "a plantsman", hvilket betød en havemand/kvinde, som gik i haven på den måde, at man selv lavede blomster, tog stiklinger og gemte frø, altså havde jord under neglene... Væksthuset bar rigtigt meget præg af at det var "a plantsman" der arbejdede der...
Claus Dalby talte selvfølgeligt ud fra et have/blomster synspunkt og det smukke i det, men jeg går jo ligeså meget op i indretningen og de bygninger som spiller op til haven (det gør Claus også er jeg sikker på, det er bare ikke dem han som sådan fortæller om!)...
Væksthuset var så fint og sart på en måde... Der var tanke på hver en detalje... Smukke gule brændte sten på gulvet, svungne hyldebærere i loftet, lamper med industrielt look ophængt hele vejen igennem huset (det var jeg vild med..)... Og det lille arbejdsbord.. Det var hyggeligt, der kunne jeg godt sidde en dag eller to og lave nye planter og blomster...
Der var løgplanter, små nye lupinplanter, duftgeranier og mange flere, parat til haven når den tid kom..
Foran væksthuset var sat de fineste krukker med forskellige blomster i lyserød og lilla, og bagved huset var der en fin rundet stentrappe ned, hvor der stod rigtigt mange krukker med blomster og grønne bladvækster i mørke lilla og gullig lyse toner..

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...