søndag den 20. maj 2012

Gammel arv i haven...



Havesæsonen er også for længst skudt igang herhjemme, men på en eller anden forunderlig vis er tiden bare gået så hurtigt i år... Jeg har ikke nået at forspire, og jeg har heller ikke fået sået hverken køkkenhaven eller blomsterbedene til med mine frø endnu...
Men heldigvis kommer mange af blomsterne og planterne i haven jo alligevel, også selvom jeg er bagud i årets haveprogram..

Tulipanerne her er en gammel sort, som min far har fået fra sin farmors hjem... Da jeg blev gift havde min far sørget for at sætte de fine tulipaner i æresporten, og jeg fornemmer hvor vigtige lige præcist de tulipaner her er... Det er specielt når visse haveplanter, løg og vækster går i arv, og år efter år minder os om afdøde familiemedlemmer... Og når det er som planter der kommer frem, så bliver det på en dejlig og livsbekræftende måde...

Tulipanerne her er tilmed både ranke, høje og smukke med deres dyb rød/lilla farve...

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...